جابجايي درخت

آموزش طريقه استفاده از زيورآلات با توجه فرم صورت و قد و لباس

جابجايي درخت

در اوايل پاييز كه هنوز درخت به خواب نرفته است دايره اي به قطر يك سوم قطر درخت رسم كنيد،شياري به عرض 30 و عمق 60 سانتيمتر حفر كنيد.شاخه هاي درخت را با طناب يا نوار پلاستيكي به دور درخت جمع كنيد و گره بزنيد.
در شيار بايستيد و خاكبرداري را شروع كنيد .هرچه پيشروي مي كنيد ريشه هاي مويين بيشتر مشاهده مي گردند با نهايت دقت در حفظ آنها كوشا باشيد.خاك ها را به بيرون بريزيد.
ريشه هاي ضخيم را با قيچي و بيل قطع كنيد و هرچه پايين تر مي رويد مخروطي تر به طرف داخل حركت كنيد تا بهتر بتوانيد درخت را از خاك نجات دهيد.
به آرامي (اگر بيش از دو نفر باشيد بهتر است) حجم خاك و ريشه و درخت را روي چادر برزنت و يا پلاستيك ضخيم قرار دهيد.
با بلند كردن درخت و به حركت در آوردن چادر درخت را به مركز آن هدايت كنيد.
چادر را كاملا به درخت بپيچيد و آن را محكم در جهات مختلف گره بزنيد به گونه اي كه چادر كليه بخش هاي گره ريشه را بپوشاند.
جهت جابجايي درخت قطعه تخته اي محكم و الوار مانند به حجم ريشه نزديك نزديك كنيد تا تخته به زير آن برود با ايستادن روي تخته مي توان درخت را از چاله بيرون آورد .درخت را به محل كاشت حمل كنيد.
هنگام جابجايي نبايد اجازه داد تا ريشه خشك شود. هنگام حمل و نقل درختان با وسايل نقليه بايد ريشه و تاج آنها را در برابر باد و ساير عوامل تهديد كننده محافظت كرد.هنگام نگهداري قبل از كاشت مجدد، درخت بايد در برابر نور مستقيم خورشيد، باد و دماي نامناسب محافظت شود. اگر درختي را نتوانيم فوراً كاشت مجدد كنيم بايد ريشه آن به وسيله مالچ و خاك مرطوب پوشانده شود و در مكان سايه قرار گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.